MZ  2.– 4.ročník                                  

 

Mgr. Andrea Jankovičová

 

Činnosť MZ a jej plán práce vychádza zo základných pedagogických dokumentov :

  • Pedagogicko-organizačné pokyny na školský rok 2016/2017

 

  • Plán aktivít ZŠ Bystrany na školský rok 2016/2017

 

  • Analýza činnosti MZ za uplynulý školský rok 2015/2016

 

  • Štátny a školský vzdelávací program pre 1. stupeň ZŠ – ISCED 1

 

  • Inovovaný školský vzdelávací program

 

  • Metodický pokyn č. 22/2011 na hodnotenie žiakov základnej školy

 

Obsah činnosti MZ sa člení podľa jednotlivých funkcií, ktoré plní:

  1. v oblasti riadenia a organizácie:

 

  • v záujme zlepšenia metodických postupov pri vyučovaní uskutočňovať vzájomné konzultácie
  • vypracovať tematické výchovno-vzdelávacie plány pre jednotlivé predmety
  • venovať zvýšenú pozornosť pedagogickej diagnostike, žiakom so špeciálnymi výchovnovzdelávacími potrebami, ktorí sú integrovaní do bežných tried, rešpektovať ich obmedzenia, ktoré sú podmienené ich postihnutím. Výchovno – vzdelávacie problémy konzultovať so špec. pedagógom
  • venovať pozornosť slabšie prospievajúcim žiakom
  • rozšíriť formy spolupráce s rodičmi žiakov školy
  • organizovať žiacke súťaže, celodenné a poldenné kurzy pre žiakov

 

  1. v oblasti kontroly a hodnotenia:

 

  • pravidelne kontrolovať plnenie pridelených úloh
  • sledovať čitateľskú gramotnosť, čitateľské kompetencie žiakov, formovať ich literárny vkus výberom vhodnej mimočítankovej literatúry
  • kontrolovať a analyzovať dosiahnuté výsledky vedomostí, zručností a návykov žiakov, pripraviť a vyhodnotiť výstupné testy zo SJL a MAT vo 4. ročníku
  • tvorba didaktických testov, príprava metodických, pracovných a kontrolných materiálov
  • venovať pozornosť slabšie prospievajúcim žiakom

 

  1. v oblasti vzdelávania:

 

  • podľa možnosti zvyšovať kompetenciu učiteľov v oblasti využívania IKT vo vzdelávaní žiakov, štúdium odbornej pedagogickej literatúry
  • zúčastňovať sa na podujatiach metodicko – odborného charakteru
  • klásť dôraz na zvyšovanie čitateľskej gramotnosti
  • formovať kladný vzťah žiakov ku knihe a literatúre, organizovať aktivity v čitateľských zručnostiach
  • zapájať sa do výtvarných súťaží podľa aktuálnej ponuky
  • prezentácia dosiahnutých výsledkov ( web stránka školy)
  • sledovať pedagogicko – metodické aktuality: nové publikácie na trhu, pedagogická tlač atď.
  • štúdium odbornej pedagogickej literatúry