MZ 0. – 2. ročník Mgr. Andrea Jankovičová

Činnosť MZ a jej plán práce vychádza zo základných pedagogických dokumentov :

  • Sprievodca školským rokom 2022/2023
  • Plán aktivít ZŠ Bystrany na školský rok 2022/2023
  • Analýza činnosti MZ za uplynulý školský rok 2021/2022
  • Školský vzdelávací program
  • Metodický pokyn č. 22/2011 na hodnotenie žiakov základnej školy
  • Učebné osnovy pre 1. cyklus
  • Plán aktivít na podporu rozvoja čitateľskej gramotnosti
  • Plán aktivít na podporu rozvoja prírodovednej gramotnosti
  • Plán aktivít na podporu rozvoja matematickej gramotnosti
  • Plán aktivít na podporu rozvoja digitálnej gramotnosti

 

Hlavným cieľom je vytvoriť príjemné prostredie, ktoré prináša žiakom radosť z učenia, rozvíja ich tvorivosť, talent, učí ich vytvárať kvalitné medziľudské vzťahy a spája ich s bežným životom.

 

Všeobecné úlohy a ciele:

  • skvalitňovať úroveň vedomostí žiakov,
  • uplatňovať individuálny prístup k žiakom,
  • využívať kladnú motiváciu a navodzovať priaznivú atmosféru v triede,
  • zavádzať nové metódy a formy práce so žiakmi,
  • zvyšovať kvalitu čitateľských schopností,
  • zlepšovať ústny a písomný prejav žiakov,
  • uplatňovať učebné plány, osnovy, štandardy, tematické výchovno-vzdelávacie plány, štátny a školský vzdelávací program,
  • dodržiavať plnenie prierezových tém v jednotlivých vyučovacích predmetoch,
  • prierezové témy realizovať formou celodenných kurzov.

 Hlavné úlohy v jednotlivých vyučovacích predmetoch:

Slovenský jazyk a literatúra

  • rozvoj slovnej zásoby
  • čítanie s porozumením
  • čitateľská gramotnosť
  • zdokonaľovanie techniky čítania a písania
  • rozvoj komunikačných kompetencií a zručností
  • dbať na správny úchyt pera, sklon a presné tvary písmen
  • dbať na správne sedenie pri písaní, aby bola dostatočná výška hlavy od zošitov
  • zlepšiť úhľadnosť písma
  • zamerať sa na presný odpis a prepis textu
  • upevňovanie a precvičovanie učiva so slaboprospievajúcimi žiakmi

 

Matematika

  • osvojiť si základné matematické pojmy, poznatky
  • pracovať s prirodzenými číslami
  • objavovať pravidlá vytvorených postupností a dopĺňať ich
  • logické myslenie
  • samostatnosť a tvorivosť
  • základy finančnej gramotnosti
  • matematická gramotnosť
  • používať matematiku ako nástroj na riešenie problémov reálneho života

 

Prvouka

  • hrať rôzne tvorivé, motivačné a didaktické hry, ktoré by vzbudili u žiakov záujem o daný predmet
  • využívať dostatočný počet názorných a praktických didaktických pomôcok
  • cez vychádzky sa oboznámiť s okolím školy a blízkeho okolia
  • chápanie meniacej sa prírody
  • vzťah a ochrana prírody a životného prostredia

 

Výtvarná výchova

  • estetické osvojenie skutočnosti
  • estetické vnímanie, cítenie a vnímanie farieb
  • rozvoj vkusu a chápanie umenia
  • rozvoj predstavivosti a fantázie

Telesná výchova

  • zdravý životný štýl
  • správne držanie tela a pozitívny postoj k vlastnému zdraviu
  • zásady hygieny a bezpečného správania počas TV činnosti
  • rozvíjanie pohybových schopností pre optimálny rozvoj zdravotnej telesnej zdatnosti
  • zásady fair – play, kultúrne správanie, kolektívne športy a súťaže

Hudobná výchova

  • estetické vnímanie hudby a počúvanie hudby
  • regionálne zvyky, ľudové piesne a tance, folklórne súbory
  • rozvíjanie emocionálneho sveta a hudobný vkus žiaka

Etická výchova/ Náboženská výchova

  • etické postoje, prosociálne správanie
  • pochopenie vlastnej identity
  • morálne a duchovné hodnoty
  • pozitívny vzťah k životu
  • prosociálne správanie v rodine i v žiackom kolektíve
  • postoj k osvojeným zásadám
  • ľudské práva

 

Návrh Plánu plnenia úloh a  aktivít MZ pre školský rok 2022/2023

a iných webových sídlach, v printových a aprintových médiách

  • poskytnutie príspevkov do školského časopisu „Táborisko“
  • využívanie didaktických pomôcok a metodických materiálov
  • aktuality z odbornej tlače s pedagogickou tematikou, webináre,…
  • príprava a realizácia triednych aktívov
  • realizácia Individuálnych programov učiteľa, zameraných na plnenie jednej prierezovej témy alebo jednej problematiky na báze dobrovoľnosti